Ter gelegenheid van het Marketing Congress op 7 en 8 december werden we uitgenodigd voor de “Casual talks” podcast. In deze aflevering duiken we in de trends en veranderingen binnen e-mailmarketing, en hoe het heroverwegen van je strategie kan leiden tot betere resultaten. Hoezo dragen ongeopende mails bij aan je conversies? Hoe moet je de interactie zien tussen privacy en personalisatie? En hoe maak je e-mailmarketing een waardevol onderdeel van je marketing mix?
Waar te luisteren
Als je meer wilt weten over deze onderwerpen, kun je het interview met onze Product owner Michelle Dassen beluisteren :Waarom e-mailmarketing “heroverwegen”?
E-mailmarketing is verre van achterhaald; maar zomaar snel een nieuwsbrief eruit knallen is geen duurzame strategie. Hoe kan je het medium echt krachtig gaan inzetten? En hoe komt het dat sommige kleine merken betere campagnecijfers halen dan grote brands? We gaan dieper in op de sleutel tot e-mailmarketing succes.GDPR en privacy
Ons gesprek begon met het belang van GDPR en gegevensprivacy in e-mailmarketing. We benadrukten het belang van het verkrijgen van expliciete toestemming van abonnees en het respecteren van hun privacy. Consumenten willen enerzijds weten wat er met onze data gebeurt. Maar daarnaast verwachten ze ook een gepersonaliseerde ervaring en relevante aanpak. Hoe rijm je die twee tegenstrijdigheden dan als merk?De kracht van personalisatie
Een van de meest boeiende aspecten van moderne e-mailmarketing is personalisatie. We spraken over hoe het aanpassen van je e-mailinhoud aan individuele voorkeuren en gedragingen de betrokkenheid en conversie aanzienlijk kan verhogen. Vergeet de dagen van generieke, one-size-fits-all e-mailcampagnes. Vandaag draait het om het leveren van het juiste bericht aan de juiste persoon op het juiste moment.Ontdek hoe je jouw e-mails personaliseert met Flexmail
E-mailmarketing in je marketingmix
Om e-mailmarketing succesvol te maken, moet het naadloos worden geïntegreerd in je bredere marketingstrategie. We onderzochten hoe e-mailmarketing andere kanalen zoals sociale media, contentmarketing en SEO kan aanvullen. Een goed gecoördineerde marketingmix zorgt voor een consistente en effectieve merkboodschap op verschillende contactpunten.Benieuwd naar meer? Kom dan naar onze talk op het Marketing Congress
E-mailmarketing gaat niet alleen over het verzenden van berichten; het gaat erom meetbare resultaten te behalen. In onze superpraktische presentatie nemen we 4 concrete voorbeeldmails onder de loep, en doorlopen we samen met het publiek stap voor stap alle aanpassingen die we deden om conversies te verhogen. Daarnaast gaan we dieper in op het stellen van doelen en hoe je ervoor zorgt dat je niet meer op zoek moet gaan naar inspiratie voor je volgende nieuwsbrief. Meer informatie over het Marketing Congress vind je hier.Over Casual talks
Ben je klaar om weer in de wereld van innovatieve marketinginzichten en inspiratie te duiken? Het BAM Marketing Congress lanceert ook dit jaar een nieuwe serie van de Casual Talks-podcast, rondom het congresthema “Re-think marketing”. Ze hebben 20 prikkelende afleveringen in petto, met dynamische gesprekken met innovatieve partners van het BAM Marketing Congress en topsprekers die het podium zullen betreden op 7 en 8 december. Elke 2 weken verschijnt een nieuwe aflevering. Blijf op de hoogte en laten we samen "Herdenken", innovatie vieren, verandering omarmen en het marketinglandschap revolutioneren.Klaar om Flexmail uit te proberen?
Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik je doelgroep en leer van de juiste resultaten.
Probeer het gratis