Ah, segmentatie. Alleen al het horen van dat woord is genoeg om zelfs de meest doorwinterde e-mailmarketeers onmiddellijk te doen zweten. Je weet dat je het moet doen, maar de gedachte om al die technische interfaces en parameters te proberen te begrijpen kan genoeg zijn om het tot onderaan je to do lijst op te schuiven (of je onder je bureau te gaan verstoppen).
Dat moet echt beter kunnen. Met onze gloednieuwe segmentatie interface hoef je geen technische wizard of wiskundegenie te zijn. Het enige wat je moet doen is enkele vragen beantwoorden. En voilà, je dynamische doelgroep staat klaar.
Dat moet echt beter kunnen. Met onze gloednieuwe segmentatie interface hoef je geen technische wizard of wiskundegenie te zijn. Het enige wat je moet doen is enkele vragen beantwoorden. En voilà, je dynamische doelgroep staat klaar.
“Maar waarom zou je je überhaupt bezighouden met segmentatie?”
Segmentatie is waarschijnlijk het belangrijkste wat je kunt doen voor je e-mailmarketingcampagnes. Als je een huis probeerde te verkopen, zou je ook niet een verkoopbord in de voortuin knallen en gewoon hopen op het beste. Je wil ervoor zorgen dat de juiste mensen je huis opmerken - die op zoek zijn in die regio, naar dat aantal kamers.Je wilt hetzelfde doen voor je (e-mail)marketing. Je wilt ervoor zorgen dat je het juiste bericht naar de juiste mensen stuurt, anders verspil je alleen maar je tijd (en ook de tijd van je ontvangers trouwens).
Voordelen van de nieuwe segmentatie-interface
Het is super simpel
Geen verwarrende technische termen of ingewikkelde interfaces - beantwoord gewoon een paar eenvoudige vragen en je bent klaar om te mailen. Bovendien is onze interface ontworpen om je te helpen je abonnees op de meest effectieve manier te targeten. Of je nu mensen wilt selecteren op basis van hun locatie of andere contactgegevens, hun gedrag in je campagnes of hun interesses, onze interface maakt het gemakkelijk om een segment te bouwen dat is afgestemd op jouw specifieke case.Je doelgroepen zijn dynamisch
Dat betekent dat nieuwe contacten automatisch in de juiste doelgroep terechtkomen. Daarnaast kan je nu nog makkelijker onderlinge verbanden tussen segmenten leggen. Zo kan je een bestaande doelgroep nog verder gaan onderverdelen voor specifieke mails. Bij het aanmaken van je segment vragen we je of je een volledig nieuw segment wil opbouwen, of je je wil baseren op een bestaande doelgroep.Iedereen in je team kan het gebruiken
Maar het allerbelangrijkst? Onze nieuwe interface bespaart je gegarandeerd tijd en geld. Geen uren meer besteden aan het proberen te begrijpen van ingewikkelde segmentatieregels, of het inhuren van dure consultants om het voor je te doen. Met onze interface kun je in slechts een paar minuten een segment bouwen en direct resultaten zien. En laten we eerlijk zijn - tijd en geld zijn twee dingen waar elke e-mailmarketeer wel wat meer van kan gebruiken.Support tip
Denk goed na over de naamgeving van je segment. Zo kan iedereen het begrijpen en gebruiken, of ze het nu zelf hebben gebouwd of niet.
Denk goed na over de naamgeving van je segment. Zo kan iedereen het begrijpen en gebruiken, of ze het nu zelf hebben gebouwd of niet.
De belangrijkste elementen
Duidelijkere en nieuwe segmentatiecondities
Weg met mogelijke twijfels. Kies op basis van welke gegevens of acties je je segment wil opbouwen. Op basis van je keuze stellen wij je de nodige vervolgvragen.
Een nieuw segment opbouwen of een bestaande doelgroep verder uitdiepen
Soms wil je voor specifieke mails maar een kleine groep van mensen bereiken. Via geneste segmenten maak je onderlinge verbanden visueel duidelijk - voor jezelf en je collega’s. Doordat je hiermee reeds gekozen eigenschappen van een andere doelgroep meeneemt bespaar je ook een pak tijd.
Nog betere performantie
Ook achter de schermen werkten we aan schaling en performantie. Door imports, updates en acties van je contacten is je contactdata constant in beweging. Via de tellers krijg je een idee van hoe veel contacten er op dat moment in je doelgroep zitten. Wees je er wel van bewust dat door die bewegingen, die situatie letterlijk de volgende seconde alweer anders kan zijn ;-).
En daar heb je het, mensen. Segmentatie kan in het begin misschien ontmoedigend lijken, maar met onze nieuwe interface is het nog nooit zo gemakkelijk geweest. Ga het dus snel uitproberen in je account. We kunnen niet wachten om je feedback te horen.
Klaar om Flexmail uit te proberen?
Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik je doelgroep en leer van de juiste resultaten.
Probeer het gratis