“It’s a salesting”, wat? Nee, het blijkt geen typefout te zijn maar de essentie van Revenue Boulevard. Op 26 februari waren mijn collega’s sales en ik aanwezig op dé conferentie die de focus legt op de convergentie van sales en marketing. Helemaal klaar om onze activiteiten te laten samensmelten of toch om de nodige kennis en inzichten hierover te vergaren.
Wanneer je denkt dat je de meest opvallende quote (of visie, het is hoe je het bekijkt) al gelezen hebt in de titel dan heb je het mis. Een dag vol keynote sprekers en praktische workshops levert wel meer op dan één enkele opvallende quote om te vermelden. Ik deel dan ook graag de woorden, concepten en visies die mij geïnspireerd hebben.Betekenisvolle woorden
Hier geen betekenisloze woorden maar een opsomming van de woorden die zo goed als door iedere keynote spreker zijn uitgesproken.- Waarde
- Vertrouwen
- Personalisatie
- Emotie
- Proces
- Passie
- Verandering
- Expert
- Meetbaar
Gratis E-mailmarketing Masterclass
Ontdek doorheen 5 modules hoe je e-mailcampagnes opzet waarmee je elke keer je doel behaalt.
Start vandaagVerrassend interessante concepten
- Marketing & Sales Automation Automation Automation is nog steeds een hot topic dat vaak herhaald werd door meerdere sprekers. Marketing Automation is een perfecte aanvulling op je sales strategie. Hieruit volgt dan ook het concept Marketing & Sales Automation. Het is de ideale manier om (potentiële) klanten te binden aan je bedrijf en doorheen de customer journey heen te “helpen”. En dit vaak door het gebruik van geautomatiseerde systemen zoals Flexmail. Met Flexmail kan je je (potentiële) klanten het juiste bericht op het juiste moment bezorgen.
- “The Internet of Women” Simpelweg uitgelegd? Emotie, emotie, emotie.
- Social Selling Nog een concept dat haar populariteit blijft behouden? Social Selling, de kunst om (potentiële) klanten naar je toe te laten komen. Hoe? Door online kennis te delen via de kanalen waarop je (potentiële) klanten zich bevinden en de interactie met hun aan te gaan. Jij, als expert, staat als personal brand centraal in dit proces. Voorheen ging men er vanuit dat enkel LinkedIn hiervoor het gepaste medium was. Maar dat is echter minder waar. Naast de populaire sociale mediakanalen, is ook e-mail een zeer geschikt social selling kanaal. Goed nieuws dus voor jou als Flexmailgebruiker!
- North Star Metric Bij het horen van dit concept viel ik volledig uit de lucht. De North Star Metric meet de kernwaarde van je product die je aan je klanten levert. Voor mij het meest verrassende concept op Revenue Boulevard. Waarom? De revenue is geen North Star Metric.
Verschillende visies maken verschillende quotes
Verschillende sprekers met verschillende visies met één krachtig concept voor ogen: sales en marketing vormen samen de nieuwe revenue machine. Dit zorgde niet enkel voor inspirerende woorden maar ook voor ludieke maar steeds betekenisvolle uitdrukkingen.- “If it doesn’t add value, it’s waste” – Henry Ford (geciteerd door Danny Devriendt)
- “It’s a salesting” – Carlo van Tichelen
- “Shoot for the heart” – Hans smellinckx
- “Do the basics right instead of going for shiny objects” – Hans Smellinckxv
- “Dear sales, you are a marketeer” – Sarah Vandewoude
- “Dear marketeer, you are a sales” – Sarah Vandewoude
- “80% of LinkedIn users are lurkers” – Jenny Björklof
- “WTF is just What The Fuck” – Renout Van Hove
- “Social selling is not just LinkedIn” – Mic Adam
- “Now you can surf the wave in the sea of rejections” – Michael Humblet
- “May the sales be with you!” – Michael Humblet
- “We are all heroes” – iemand in het publiek
Klaar om Flexmail uit te proberen?
Ontwerp mails op maat van jouw behoeften, bereik je doelgroep en leer van de juiste resultaten.
Probeer het gratis