Ik heb een vraag over...
Waarmee moet je rekening houden als je professioneel wil gaan mailen?
Om gebruikers van e-mail software als Outlook te beschermen worden afbeeldingen standaard niet gedownload. Gmail downloadt ze standaard wel, maar gebruikers kunnen eigenlijk zelf kiezen. Volgens research van Litmus downloadt 43% van Gmail gebruikers standaard de afbeeldingen niet. Dit gebeurt om verschillende reden, met security als belangrijkste voor mailclients, en bandwidth voor individuen. Je ontvanger moet dan klikken om de afbeeldingen binnen te halen.
Dat hoeft niet meteen een ramp voor je e-mailcommunicatie te betekenen.
Je leest er meer over in dit artikel.
Dat hoeft niet meteen een ramp voor je e-mailcommunicatie te betekenen.
Je leest er meer over in dit artikel.
Het kan gebeuren dat een e-mail niet kan afgeleverd worden. We spreken dan van bounces. Er wordt nog een onderscheid gemaakt tussen hard en soft bounces. Is het bounce percentage van je e-mailcampagne te hoog, dan kan dit een negatieve invloed hebben op je reputatie.
Hard bounces worden meteen geweigerd. Zo kan een e-mailadres bijvoorbeeld niet (meer) bestaan. Zo kan een mailbox vol zitten, staat er een typfout in het e-mailadres. Als Flexmail zeker weet dat het om een blijvende reden gaat, dan gaan we dit e-mailadres automatisch blokkeren in je database. Zo houden we je afleverbaarheid en de IP reputatie op peil.
Soft bounces zijn adressen die worden geweigerd door een potentieel tijdelijk issue, zoals een mailbox die vol zit. Daarom blokkeren we deze niet onmiddellijk. Jij kan zelf een aantal ingeven van hoe vaak een e-mail mag bouncen op een adres vooral hij "uitgebounced" en ook geblokkeerd mag worden. Standaard is dit drie keer. Ook weer om je afleverbaarheid niet aan te tasten.
Hard bounces worden meteen geweigerd. Zo kan een e-mailadres bijvoorbeeld niet (meer) bestaan. Zo kan een mailbox vol zitten, staat er een typfout in het e-mailadres. Als Flexmail zeker weet dat het om een blijvende reden gaat, dan gaan we dit e-mailadres automatisch blokkeren in je database. Zo houden we je afleverbaarheid en de IP reputatie op peil.
Soft bounces zijn adressen die worden geweigerd door een potentieel tijdelijk issue, zoals een mailbox die vol zit. Daarom blokkeren we deze niet onmiddellijk. Jij kan zelf een aantal ingeven van hoe vaak een e-mail mag bouncen op een adres vooral hij "uitgebounced" en ook geblokkeerd mag worden. Standaard is dit drie keer. Ook weer om je afleverbaarheid niet aan te tasten.
Dit is misschien de meest "technische" feature in Flexmail. Bij E-mail Authenticatie maak je gebruik van SPF, Sender ID en DKIM. Klinkt voor sommigen vaak moeilijk en oninteressant, maar als je echt serieus bent over het behalen van de beste resultaten is het echt essentieel voor je strategie. Heel simpel gezegd gaat het hier over security mechanismen die ervoor zorgen dat slechteriken geen mails in jouw naam kunnen versturen. En dat de ontvangende mail servers ook weten dat de mail die ze voor zich zien effectief van jou komt. DKIM heeft eigenlijk net hetzelfde doel, maar laat dat op een andere manier zien.
Heb je SPF correct opgezet, dan weet die ontvangende mail server echt zeker dat die mail van jou komt. Heb je het niet, dan weet niemand het echt zeker. En dan kom je in gevaarlijk vaarwater terecht.
Gelukkig maken we het je zo gemakkelijk mogelijk. In je account kan je de juiste keys genereren. Als je deze bezorgt aan je IT dienst of degene die je domein beheert, dan weten zij precies wat ze daarmee moeten doen.
Sommige concurrenten lossen dit anders op, waardoor zij authenticatie voor jou kunnen instellen. Jij hoeft dan niks te doen. Nadeel is wel dat ze je mails versturen vanuit een door hen gekozen e-mailadres dat verwijst naar dat van jou. Dat kan onbetrouwbaar over komen. Door onze keys aan jouw domein toe te voegen kan jij gewoon vanuit je eigen gekozen e-mailadres blijven sturen. Een pak professioneler dus.
Heb je SPF correct opgezet, dan weet die ontvangende mail server echt zeker dat die mail van jou komt. Heb je het niet, dan weet niemand het echt zeker. En dan kom je in gevaarlijk vaarwater terecht.
Gelukkig maken we het je zo gemakkelijk mogelijk. In je account kan je de juiste keys genereren. Als je deze bezorgt aan je IT dienst of degene die je domein beheert, dan weten zij precies wat ze daarmee moeten doen.
Sommige concurrenten lossen dit anders op, waardoor zij authenticatie voor jou kunnen instellen. Jij hoeft dan niks te doen. Nadeel is wel dat ze je mails versturen vanuit een door hen gekozen e-mailadres dat verwijst naar dat van jou. Dat kan onbetrouwbaar over komen. Door onze keys aan jouw domein toe te voegen kan jij gewoon vanuit je eigen gekozen e-mailadres blijven sturen. Een pak professioneler dus.
Op zoek naar meer info en best practices over e-mailmarketing?
Ga dan zeker eens kijken in ons kenniscenter.
Ga dan zeker eens kijken in ons kenniscenter.
Toch iets anders nodig?
Training
Wil je Flexmail grondig leren kennen of je kennis van specifieke onderdelen uitbreiden? Of we werken samen met je team rond jouw strategie. Kan perfect met onze opleidingen.
Hulp nodig?
We gaan graag met je aan de slag!
+32 89 69 00 30